maandag 15 december 2014

Mijn ecologische voetafdruk

Dag bloggers!

We kregen de opdracht om even na te gaan, hoe onze ecologische voetafdruk eruit zag.
Ik was best wel geschrokken toen ik zag dat mijn voetafdruk groter was dan het gemiddelde. Ik had steeds het gevoel dat ik het behoorlijk goed deed maar blijkbaar kan ik nog enkele zaken verbeteren. Ik moet wat zuiniger zijn op het gebruik van de wagen. Ik gebruik die te veel op de korte afstanden. Ook mijn lange douchebeurten dragen bij tot mijn grote ecologische voetafdruk.
Wat kan ik hier aan veranderen?
Ik kan carpoolen met vrienden, zo verminder ik al een groot stuk mijn ecologische voetafdruk.
Ook kan ik minder lange douches nemen zodat mijn waterverbruik daalt. Het ideale zou zijn om een douche te nemen om de twee dagen maar ik opteer toch liever voor de kortere douchebeurten. Jij ook?
Hoe zit het met jullie ecologische voetafdruk? Hebben jullie hier een juist beeld van? Of zitten jullie op een verkeerde golflengte?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten