maandag 17 november 2014

Is er leven na de dood?

Is er leven na de dood? Dit is een vraag die vele mensen bezig houdt en aan het denken zet.
Ik ben zelf niet zoveel bezig met deze vraag omdat ik van dag tot dag leef. Wat er morgen komt, zien we dan wel. Maar wanneer ik dieper op de vraag inga en nadenk dan heb ik hier toch wel bepaalde gedachten over. Ik denk wel dat er leven is na de dood, dat er een nieuwe wereld klaarligt wanneer we sterven. Als ik mij dit visualiseer dan zie ik dit als een hemelpoort die opengaat en waar mensen klaarstaan om ons te ontvangen en ons te loodsen doorheen ons nieuwe leven.
Vaak denk ik ook dat we zullen terugkeren als een dier. Wanneer we sterven als mens dan zie je ons terug in de vorm van een dier.
Ook denk ik soms dat dit leven die we nu leiden, niet ons eerste leven is, maar een zoveelste leven dat we leiden. Dit link ik aan deja-vu's die optreden. Hoe zouden we anders het gevoel kunnen krijgen dat we al eens iets hebben meegemaakt terwijl dit niet zo is?
Ik heb hier geen andere verklaring voor, jij wel?
Wanneer men mij dus de vraag stelt of er leven na de dood is, dan antwoord ik hierop; ja zelfs in verschillende vormen.

Hoe denk jij hierover? Deel je dezelfde mening of niet?

2 opmerkingen:

  1. Hey Ellen!
    Wow, geloof het of niet maar ik denk toch soort van hetzelfde als jij. Ik geloof dat als we sterven ons leven eigenlijk helemaal opnieuw begint en dat we daardoor deja-vu's hebben. Ik denk dus dat wanneer we sterven we eigenlijk na een bepaalde tijd opnieuw geboren worden en alles terug gebeurd zoals de vorige keer. Vandaar ook dat we soms volgens mij deja-vu's hebben van bepaalde dingen aangezien we telkens opnieuw geboren worden. Dus hoogstwaarschijnlijk (als ik mijn redenering volg) heb ik deze reactie al heel véél getypt in de herhalingen van mijn leven, alleen heb ik nu geen deja-vu van dit moment. :D
    Liefs Fien! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Fien!

    Ik ben blij dat we dezelfde mening delen!

    Liefs Ellen x

    BeantwoordenVerwijderen