dinsdag 18 november 2014

Hossam

Wanneer ik aan lijden denk dan denk ik meestal aan het mentaal verdriet dat mensen hebben. Mensen lijden vaak onder verdriet. Maar waar ik niet genoeg bij stil stond is dat lijden ook in de vorm van geweld, van pijn kan voorkomen. Als ik het filmpje van Hossam bekeek, dan werd het meteen duidelijk dat dit ook een vorm van lijden is. Deze mensen hebben één voor één een lijdensweg ondergaan. Ze zijn gemarteld en vooral mentaal ook gepijnigd. Dit zijn dingen die de mensen bijdragen voor de rest van hun leven.
Ik denk dat het zeker niet gemakkelijk is om met je leven door te gaan na zo'n zware marteling. Je bent als persoon gebroken. Zowel fysiek als mentaal. Ik denk dat je dan ook op dit moment teruggrijpt naar je geloof. Je wil dat dit zo vlug mogelijk stopt en je hebt nog een sprankeltje hoop door je te focussen op je eigen geloof.
Terwijl ik naar het filmpje keek riep dit vooral veel argwaan bij me op. En ik zat gewoon voortdurend te staren naar mijn computerscherm. Toen de mensen dit vertelden, dan kreeg ik kippenvel. Gewoon omdat dit ernstige feiten zijn en feiten die eigenlijk niet kunnen. Een mens is niet geboren om zo gemarteld te worden. We moeten onze medemens steunen en helpen, zeker niet martelen!

Wie zelf het filmpje eens wil bekijken, vindt hieronder de link.
Hossam - Ze trokken mijn nagels uit.

Wat vinden jullie van dit soort feiten? Hoort dit volgens jullie ook bij lijden? En Waarom?
Wat roept het filmpje bij jullie op?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten