dinsdag 28 oktober 2014

Stef Bos - Wat het ook is

Ik beluisterde het lied en het bracht meteen wat vragen met zich mee. De vragen die ik hoor in het lied zijn:
  1. Misschien is er iets wat onzichtbaar wil zijn?
  2. Wat is de zin van de liefde?
  3. Leven op water en brood?
  4. Een stad in de mist?
  5. Misschien is het wit, onbereikbaar en ver?
Na het beluisteren van het lied, ging ik na wat er voor mij herkenbaar was in dit lied. Welke vragen ik me ook stel. Voor mij zijn de volgende vragen herkenbaar.
  1. Misschien is er iets wat onzichtbaar wil zijn?
  2. Wat is de zin van de liefde?
  3. Is er een stad in de mist?
Deze vragen zijn herkenbaar voor mezelf. Vaak vraag ik mezelf af wat er gebeurt na de dood. Zit er daarboven inderdaad een stad in de wolken? Een stad waar iedereen naar verhuist wanneer hij/zij sterft? Ook de vraag wat is de zin van liefde houdt me bezig. Hoe komt het dat we enkel en alleen tot die persoon aangetrokken worden? Is dit voorbestemd? Ligt dit al vast voor dat je geboren wordt? En de vraag misschien is er iets wat onzichtbaar wil zijn, duidt voor mij op het feit dat ik geen beeld kan vormen van God als persoon. Misschien wil hij wel onzichtbaar blijven en onherkenbaar?

Wanneer jullie zelf het fragment willen bekijken dan vind je hieronder het video-fragment.


Welke vragen spoken er door jullie hoofd wanneer je het fragment beluisterd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten