dinsdag 28 oktober 2014

Mens en Medemens

Ik ging op zoek naar een foto die past bij dit thema. Het was niet echt gemakkelijk om een foto te vinden waar ik mee akkoord ging, maar toch heb ik één gevonden.
Hieronder vind je mijn foto.



Deze foto doet mezelf eens stilstaan bij mijn eigen leven. Ben ik goed bezig? Kijk ik wel genoeg naar hoe anderen het doen? Ben ik voldoende bezig met mijn medemens?
Wanneer ik hier beter over nadenk en reflecteer dan vind ik van mezelf, dat ik redelijk goed bezig ben. Ik wil vooruit in het leven en wil zeker niet blijven stilstaan. Ik wil dat mijn vrienden en familie ook vooruit gaan in het leven en niet achterblijven. Ik doe er alles aan om hen te helpen naar deze weg. Ik vind het belangrijk dat mensen, die je nauw aan het hart liggen, ook vooruit willen in het leven en net zoals ik niet bij de pakken blijven zitten. Ik inspireer hen en zij inspireren mij.


Wat weerspiegelt voor jou mens en medemens?


Bron: Seniorennet. (z.j.) Spreuken, gedichten, gezegden en citaten. Geraadpleegd op 28 oktober 2014 via http://blog.seniorennet.be/zomersproeten/archief.php?ID=225

6 opmerkingen:

  1. Wow, je hebt hierover een foto gevonden! Ik heb een hele tijd gezocht maar niks gevonden... Het is moeilijk om te weerspiegelen want voor elk persoon is dit anders. Wel leuk gevonden!
    Het is inderdaad belangrijk om vooruit te willen in het leven. Met ter plekke te blijven trappelen kom je nergens.
    Dit is ook iets dat ik in jou zie, steeds verder gaan en niet opgeven!
    Ga zo door, het is zeer leuk om te lezen!

    Tessa x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Tessa voor de leuke reactie.
      Ik ben blij dat je dit in mij ziet als persoon.
      Het is inderdaad moeilijk om dit te weerspiegelen.

      Groetjes Ellen

      Verwijderen
  2. De organisatie van onze maatschappij zorgt ervoor dat vooruit willen niet altijd zonder slag of stoot gaat. De consumptiemaatschappij, de economische stilstand, de moeilijke jobcreatie en globale concurrentie zorgen ervoor dat elk persoon, bedrijf,... ooit wel eens een beslissing moet nemen waarbij een ander niet wel bij vaart. Het spreekwoord de één zijn brood is de ander zijn dood komt niet zomaar in ons woordenboek terecht. Al kies je er als bedrijf of persoon natuurlijk altijd zelf voor in welke mate je dingen ten koste van anderen doet. Samenwerken ligt niet altijd voor de hand maar kan ook oplossingen bieden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Eddy

      Ik had dit nog niet op deze manier bekeken. Alvast bedankt voor jouw mening en zicht. Ik neem dit zeker mee in mijn verdere leven.

      Groetjes Ellen

      Verwijderen
  3. Hey Ellen,

    Ik vind het heel mooi dat je een foto hebt kunnen vinden bij dit thema en die werkelijk iets zegt. Ik vind het heel leuk dat je zelf eens stilstaat bij je leven en dat je je enkele vragen daarrond stelt. Dit geeft mij een nieuwe kijk op het thema. Ik zal zelf nog eens moeten nadenken wat deze foto voor mij inhoud. Belangrijk dat je vooruit wilt in het leven, op deze manier ga je zeker ergens geraken en ik vind dat je zeer goed bezig bent. Je verwoordt heel mooi hoe jij mensen inspireert en hoe zij jou inspireren! Heel mooi neergeschreven!

    Vele groetjes,
    Griet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Griet!

      Ik ben blij dat ik jou heb kunnen inspireren!
      Je zal ook wel een foto vinden bij dit thema! Ik weet dat het niet altijd gemakkelijk is, maar de aanhouder wint! Het is ook niet altijd gemakkelijk om bij de thema's een beeld te vormen maar wanneer je jouw kennis verruimt dan lukt dit zeker!


      Groetjes Ellen

      Verwijderen